_______________________________________________________________________

"Smyslem života není cíl. Je to cesta."

Recenze: Polibte si! - My side of the story

4. října 2011 v 17:00 | xoxo_Lady |  Recenzuji a hodnotím
Polibte si! - (My side of story)
autor: Will Davis, rok vydání: 2007

POPIS: Jmenuji se Jarold, ale všichni mi říkají Jaz, což je o dost normálnější, s tím budete určitě souhlasit, že jo. Je mi šestnáct (teprve) a mám dva kupodivu nerozvedený rodiče, ségru a babičku a všichni žijem pěkně pohromadě v jednom domě jako v nějakým televizním sitcomu. Na škole mi do závěrečnejch zkoušek zbejvají dva roky, ale oba s Al hodláme vybouchnout a tím říct britskejm vzdělávacím normám polibte si.
Vtipná, ostrá a úžasně zábavná knížka "Polibte si!" je perfektně podaný portrét předčasně vyspělého teenagera se spoustou problémů, který stojí tváří v tvář nesnadnému dospívání.

UKÁZKA: "Jon se začne navztekaně oblíkat a já v tu chvíli začnu sypat, jak je to doopravdy. Třeba to, že Alini rodiče vlastně nejsou žádní alkoholici, a taky to, že v podstatě nedělám nic jinýho, než že mu lžu celou tu dobu, co jsme tady. Je mi z toho až nanic, protože on vůbec nereaguje, akorát se dooblíká a pak se jen otočí a jde po schodech do přízemí. Jdu za ním, pořád se snažím vysvětlovat, už jsme venku z domu a jdeme za roh, kde má zaparkovaný auto. Čím víc mluvím, tím je to beznadějnější."

MÉ HODNOCENÍ: V mých recenzích jste se zatím nedočetli moc kritiky, dnešním článkem se to však rapidně změní. Tato kniha mě upoutala hned po tom, co jsem se dozvěděla, že hlavní postava je gay. Byla jsem zvědavá, a tak jsem se do knihy bez otálení pustila. Musím přiznat, že mi trvalo jediný den, než jsem ji přečetla, ale to bude hlavně tím, že jsem některé kapitoly přeskakovala a konec jsem jen tak rychle přelétla očima, jelikož mi už za to čtení ani nestál. Musím však souhlasit s popisem na zadní obálce, kniha je odlehčená a dost reálná jak chováním a myšlením hlavní postavy, tak celou atmosférou příběhu. Dost mě zklamal však samotný autor a nelze ho ani omluvit tím, že je to jeho první román. Celkově je psaný dost zmateně, jednotlivé kapitoly na sebe nenavazují, jednotlivé situace jsou smíchané. Nic by mě však neurazilo více, než to, že si autor nedal práci ani s něčím tak pro mne podstatným a neodpustitelným, jako jsou uvozovky. Nemohu si pomoct, ale spisovatel, který do jedné věty nacpe přímou řeč a myšlenky postavy, pro mne není spisovatelem. Podle mne v této době může vydat knihu i naprostý antitalent, o tom jsem se právě přesvědčila. Naopak ty nejlepší knihy nejsou vůbec oceněné.
Co více k tomu říct, připadala jsem si, jako bych četla něčí zmatený deník, na kterém se ani jeho majitel nesnažil, jelikož nepočítal s tím, že by to po něm někdo četl. Avšak musím knize přidat pár plusů. A to právě to, že ač se mi celkově kniha nelíbila, stejně jí doporučuji. Absolutně netuším, čím to je, možná se mi prostě zalíbila ta odlehčenost, s jakou se Jarold vypořádává s problémy. Typický šestnáctiletý kluk, jehož motto je: Polibte si!:)

Pokud jste knihu četli a máte odlišný názor nebo jen souhlasíte, budu ráda za aktivitu v komentářích. Každý názor e jedinečný a já si je velmi ráda poslechnu!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.